Cari disini....

Loading...

Friday, 6 January 2012

Kehadiran Ahli Keluarga Kambin Baru...

Lamo dop update mnate blog nih..kawe bz cket hjung tahun..biasela nk ttup akaun,check stok..audit ape sume tue..keje mkan gaji cmtuela..tp tgh2 tensen myiapkan sume tgas n tnggjwb dgn pnuh dedikasi gua dkjutkan dgn pnggiln tepon abg gua mrangkap Pengurus Projek...sekor kmbing branak n hidup!!Alhamdulillah..syukur sbb sblum ni dh 2 ekor ibu dara branak n mati..so brite kali ni agk mnyenangkn hati gua..ksimpulannya 3 ekor ibu branak sepasang laki n pmpuan(kate adik gua)..sekor je mati..gua sempat merakamkn detik cemas keberanakan kambing tu mggunakn Smsung Galaxt Tab 10.1 yg bru dhadiahkn oleh majikan gua...perghhhh...trimas diucapkan..kalu nk beli mau 1800 nih..ape2 hal lyan gmbar dlula..
Yg ni ni sekor mati..jantan plak tu..alhamdulillah xpe..bkn rezki..

Yg ni chat wal afiat...syukur...

yg ni pun ok...byk pnglman nih..

Prestasi kelahiran kali ni alhamdulillah memuaskn hatila..cume kurungn2 kecik dlm kndang tue kne tambah lg nmpknye..sbb ade dlm 6 ekor lg dh sarat bebnor rasenye...gua msih xlpas lg kmbing2 nih kt dlm ladang coz pagor blum siap lg..kayu sume gua dh beli kayu merbau dlm rm7 sbatang..gua beli 300 btng..tontong dgn bro2 yg len dlm 800sorg kne byr cmpur duit sewa lori n upah angkut...gua tlah mndpt pnjmn khas bank MayAbah utk support dlu..hahaha

4 comments:

  1. Uihh, mortality rate tinggi ni. Sama masa mula2 aku bela kambign dulu. Insyaallah ada ilmu tambahlah peluang anak kambig nak hidup tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes bro fairul..mortality rate aku mmg tnggi giler mse mule2 dlu..al mklumla org xde ilmu,tupun nseb baik aku bela kmbing kmpung dlu..bt nye aku beli boer tu dulu..mau aku bakar kndg tu rasenye..hahaha

      kelahiran pertama byk mati..insyaAllah utk kelahiran ke-2 ni kne jge elok2 bg mngurgkn mortality..

      Delete
  2. belajar dari pengalaman.

    walaupun pengalaman sendiri itu lebih pahit.

    Semoga berjaya.

    Saya baru bermula jun 2012 tika anda menulis post ini.

    ZM

    ReplyDelete
  3. masa ni tak jumpa guru untuk mmberi tunjuk ajar bro Zul,main ikut sedap kpala je.blajar dri pngalaman pahit,untuk pntrnak baru den tak rekomen amek jalan mcm ni,elok pergi bljar dgn otai2 penternak yg BERJAYA..den heran sbb bnyak yg buat krsus adalah dikalangan penternak yg kurang BERJAYA,mgkin ada ilmu brguna tp tak eloklah ketam mengajar anak berjalan lurus..sudahnya rmai pnternak baru yg lingkup dsbabkan mndpat ajaran yg salah..:-)

    ReplyDelete